In de aanloop naar het Woonreferendum  dook de mobiele woonbrigade overal in de stad op: Met een geluidswagen met het woonlied werden Rotterdammers geattendeerd op het aanstaande referendum. Meer dan 20.000 STEMHERINNERINGEN zijn door de WOONBRIGADE verspreid.

In verschillende wijken op Noord en Zuid (o.a. Spangen, Delfshaven, Rotterdam Centrum, Schiebroek, Oud-Mathenesse, Charlois en Pendrecht) werden de bewoners verrast door het vrolijke dansende huisje.

videoverslag: Rotterdam wat vind je er van ?

terugblik: Rotterdam wat vind je er van?

Woonlied, publieksdebatten, interviews en quotes. Een korte registratie (8 min.) van de campagne die stichting Wijk TV voerde om mensen naar de stembus te lokken.

klik HIER voor de film

---

Op de dag van het referendum werd er op Rotterdam CS  rond de middag een verrassings concert gegeven door Sophie Reekers, de maakster van het woonlied.  Hierna werd er op de Lijnbaan, de Coolsingel , de stoep van het Stadhuis, ook op de Beijerlandselaan en in Ommoord bij winkelcentrum Hesseplaats verder gedanst en geflyerd.

De reacties waren overal ronduit positief. Mensen reageerden blij en vrolijk en gaven vaak aan te gaan stemmen. Mensen waren blij met de STEMHERINNERING. Helaas viel de opkomst tegen. We vinden het natuurlijk jammer dat onze campagne niet mede heeft gezorgd voor voldoende opkomst  bij dit referendum.Toch hebben wij door alle positieve reacties, als makers van deze frisse en originele campagne, de indruk gekregen dat onze positieve boodschap in Rotterdam goed ontvangen is.

Stemmen is en blijft een goede mogelijkheid om mee te beslissen over de toekomst van je eigen stad.

Met veel groeten

Ron Blom, Wim Wiegmann

Wijk TV

---

VIDEOCLIP woonlied: Rotterdam wat vind je ervan

link naar video woonlied

tekst en muziek: Sophie Reekers

opname, productie en mix: Max Abel
met dank aan: Koor Ondersteboven
videoanimatie: Isis Bakker
camera en montage: Wijk TV | Wim Wiegmann & Ron Blom

Het woonlied is in opdracht van Stichting Wijk TV speciaal voor het Woonreferendum gemaakt met een subsidie van de gemeente Rotterdam

Het woonlied was voor iedereen GRATIS te gebruiken voor campagnes over het #WOONREFERENDUM en is nog steeds GRATIS te downloaden als je het nog eens wilt beluisteren.

Klik hier om het volledige lied af te spelen!
om te downloaden (rechtsklikken en download video als m4a)

KIJKWIJZER

Waar ging het woonreferendum over?

link naar kijkwijzer

wil je meer weten over het woonreferendum?

klik op het plaatje voor de KIJKWIJZER

of ga naar de website: www.rotterdamwatvindjeervan.nl

---

Rotterdam wat vind je er van?

Wat vinden Rotterdammers van de nieuwe #woonvisie van het college?
Tijdens het #woonreferendum op 30 november kon Rotterdam stemmen, VOOR of TEGEN woonvisie 2030.

Stichting Wijk TV voerde een neutrale campagne om zoveel mogelijk Rotterdammers naar de stembus te krijgen.

Korte interviews met belanghebbenden, experts, beleidsmakers en bewoners schetsen geven een genuanceerd beeld van de woonvisie en wat MEN er van vindt.

stichting Wijk TV voert een neutrale campagne om zoveel mogelijk Rotterdammers te informeren over de nieuwe #woonvisie
stemgewoon@gmail.com
www.rotterdamwatvindjeervan.nl