Weg van school

wegvanschool

8e groepers van de Koningin Wilhelminaschool starten binnenkort met ‘Weg van school’. De leerlingen worden wegwijs gemaakt in hun overstap naar het voortgezet onderwijs.

De leerlingen denken na over hun droombaan en welke opleiding nodig is om die droom te realiseren. Ze helpen elkaar door vragen te stellen om zo de keuze helder te krijgen.

Brugklassers laten zien hoe het voortgezet onderwijs in de praktijk werkt. Zij hebben daar zelf een filmpjes over gemaakt. Daarin laten ze hun school zien en interviewen medewerkers en leerkrachten. Op deze manier leren de 8e groeperen van de ervaringen van de ‘verse’ brugklassers.
Ouderbetrokkenheid
Voor veel ouders is het alweer een tijd geleden dat zij zelf op de middelbare school zaten. Speciaal voor hen wordt daarom een ouderavond georganiseerd. Ze krijgen korte video’s te zien over wat hun kinderen te wachten staat op het voortgezet onderwijs. Ook kunnen ze in gesprek gaan met elkaar en met de leerkracht van hun kind.

Weg van school is een project van Stichting Wijk TV en is mede mogelijk gemaakt door de gebiedscommissie Kralingen-Crooswijk.