Brugklassers delen kennis

Op de Koningin Wilhelminaschool starten 8e-groepers binnenkort met ‘Weg van school’. Brugklassers maken deze scholieren wegwijs in hun overstap naar het voortgezet onderwijs.

WVS De kinderen denken na over hun droombaan en welke opleiding nodig is om die droom te verwezenlijken. Ze helpen elkaar door vragen te stellen om zo de wensen helder te krijgen en een goede keus te kunnen maken. Brugklassers laten via zelfgemaakte filmpjes zien hoe het voortgezet onderwijs in praktijk werkt: een kijkje in de school en interviews met medewerkers en leerkrachten. Op deze manier leren 8e-groepers van de ervaringen van de ‘verse’ brugklassers. Voor veel ouders is het een tijd geleden dat zij zelf op de middel- bare school zaten. Daarom is er voor hen een ouder- avond. Ze krijgen korte video’s te zien over wat hun kinderen te wachten staat en ze kunnen in gesprek gaan met elkaar en met de leerkracht van hun kind. Weg van school is een project van Stichting Wijk TV en is mede mogelijk gemaakt door de gebiedscommis- sie Kralingen-Crooswijk.